În baza parteneriatului cu Autoritatea de Supraveghere Financiară, Institutul de Studii Financiare a implementat în perioada 3 octombrie – 21 noiembrie programul naţional de educaţie financiară Start2Learn: Finanţe personale, un proiect adresat elevilor din ciclul liceal, clasa a XI-a din anul şcolar 2022-2023, profil tehnologic sau tehnic. Proiectul a fost creat în vederea prezentării noțiunilor de bază de care elevii au nevoie să înceapă să îşi planifice obiectivele financiare şi să îi ajute să pună bazele unei vieți financiare sănătoase. Prin participarea la acest program, elevii au obținut cunoștințe despre: întocmirea şi monitorizarea unui buget de venituri şi cheltuieli care să îi ajute să identifice modalitatea eficientă de utilizare a resurselor financiare, stabilirea unor obiective financiare realiste care îi ajută să îşi planifice mai bine resursele financiare pe termen scurt, mediu și lung şi evaluarea situației financiare prezente și identificarea unor metode de a economisi pentru atingerea anumitor obiectivele propuse.
Proiectul pilot a fost demarat în 7 licee, 4 din Bucureşti, Colegiul Național ”Elena Cuza”, Colegiul Național ”Cantemir Vodă”, Colegiul Național ”Matei Basarab” şi Colegiul Tehnic de Poștă și Telecomunicații ”Gheorghe Airinei” şi 3 din Craiova, Colegiul Național "Carol I", Liceul Energetic şi Colegiul Național Militar „Tudor Vladimirescu”, însumând un număr de 197 elevi participanţi. Proiectul pilot a constat în 42 de sesiuni la clasă susţinute de un număr de 14 formatori, experţi din domeniul financiar nebancar, membrii ai UNSAR sau AAF, la care s-au alăturat cadre academice din cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti, Facultatea de Finanţe, Asigurări, Bănci şi Burse de Valori.
Odată cu finalizarea modulelor la clasă, elevii au avut posibilitatea de participare la concursul din cadrul programului Start2Learn, concurs ce constă în analizarea şi rezolvarea unui studiu de caz privind întocmirea unui buget de venituri şi cheltuieli pentru 3 luni. Cele mai bune soluţionări ale studiului de caz vor fi premiate. În baza feedbackului primit de la elevi, profesorii coordonatori şi specialişti, proiectul va fi pregatit pentru anul 2023.