Beneficiarii direcți ai programului sunt manageri ai întreprinderilor, persoane implicate în conducerea diferitelor departamente ale acestora, dar și practicieni în insolvență interesați în a-și perfecționa cunoștințele teoretice și practice.
Principalul obiectiv al acestui program este reprezentat de înțelegerea și aprofundarea noțiunilor importante ale insolvenței judiciare, operarea cu aceste noțiuni și însușirea practicilor legale și recomandabil a fi utilizate în procedura insolvenței, astfel încât perioada dintre deschiderea acesteia și aprobarea planului de reorganizare să nu conducă la restricționarea activității economice și acumularea de pierderi suplimentare.
1. Noțiuni esențiale. Debitoarea aflată în dificultate
2. Deschiderea procedurii. Efecte
3. Participanții la procedura insolvenței și atribuțiile lor
- Instanțele judecătorești. Judecătorul sindic
- Administratorul/Lichidatorul judiciar
- Creditorii. Adunarea creditorilor. Comitetul creditorilor
- Administratorul special
4. Regimul actelor juridice anterioare procedurii
5. Situația contractelor în curs de executare
6.Măsurile procedurale și obligațiile corelative ale debitoarei
- Notificarea deschiderii procedurii
- Creanțele creditorilor și verificarea lor. Tabelul preliminar
- Contestațiile la tabelul preliminar. Tabelul definitiv
- Inventarierea bunurilor debitoarei
- Rapoartele administratorului judiciar
7. Planul de reorganizare. De la propunere la aprobare și confirmare
Investiția include suport de curs online de tipul share screen si suport din partea trainerului pe durata parcurgerii cursului, precum si diploma de participare
Insolvența întreprinderii este o stare de fapt care se instalează anterior deschiderii procedurii judiciare. Scopul Legii nr.85/2014 este acoperirea pasivului debitoarei cu acordarea șansei salvării existenței acesteia. Perioada imediat următoare deschiderii procedurii generale a insolvenței este, din această perspectivă, deosebit de importantă pentru a permite redresarea debitoarei, iar conlucrarea dintre persoanele implicate este esențială.
Programul va avea urmatorul orar:
- 28 ianuarie 2025 – 6 ore intrevalul orar 09.00-15.00
Raul-Felix Hodos Este doctor în drept al Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca cu teza „Plata electronică” și doctorand al Academiei de Studii Economice în domeniul Finanțe cu tema “Impactul GDPR în sistemul financiar”. Este conferențiar universitar al Universității “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, Facultatea de Drept și Științe Sociale, titular al cursurilor „Drept comercial”, „Dreptul comerțului internațional” și “Dreptul tehnologiei informațiilor și comunicațiilor”. Profesează ca mediator, avocat (UNBR), practician în insolvență (UNPIR) și conciliator SAL-Fin (A.S.F.), și este președinte al Curții de Arbitraj Comercial de pe lângă Camera de Comerț și Industrie Mureș. Președinte al Societății Române de Cercetare pentru Afaceri Publice și Private (SOROCAPP) din Târgu Mureș și al Asociației Române de Drept și Afaceri Europene (ARDAE) din București.
Domenii de interes: drept comercial, dreptul insolvenței, drept financiar, dreptul noilor tehnologii, protecția datelor personale.