Institutul de Studii Financiare are deosebita plăcere să vă invite la
Cea de-a patra Conferință Europeană a Serviciilor Financiare (European Conference on Financial Services - ECFS 2020)
Noua arhitectură a serviciilor financiare – inovaţie şi excelenţă
5-6 martie 2020
Hotel ARO Palace, Brașov, România
Co-organizatori
Parteneri principali
Parteneri
Publicarea comunicărilor
Prezentările lucrărilor științifice (în format .pdf sau .ppt) ce vor fi susținute cu ocazia acestui eveniment vor fi transmise până în data de 4 martie 2020 la adresa: alexandra.guzun@isf.ro. Cele mai relevante articole vor fi publicate, prin selecție, în Revista de Studii Financiare. Pentru introducerea acestor lucrări în procesul de recenzare, versiunea lor finală va fi transmisă în limba română și în limba engleză conform cerințelor de tehnoredactare până în data de 31 martie 2020 prin email, la adresa: revista@isf.ro
Comitetul științific - organizatoric
- Dr. Ion STANCU, profesor universitar, Academia de Științe Economice, București; director general, Institutul de Studii Financiare, București;
- Dr. Irina ALEXE, cercetător științific asociat, Institutul de Cercetări Juridice „Acad. Andrei Rădulescu” al Academiei Române;
- Dr. Claudiu BOȚOC, lector, prodecan al Facultății de Economie și de Administrare a Afacerilor, Universitatea de Vest, Timișoara;
- Dr. Dragoș CĂLIN, consilier juridic, director al Direcției Juridice, S.I.F. Transilvania, Brașov;
- Drd. Alexandra GUZUN, responsabil parteneriat - cercetare, Institutul de Studii Financiare, București;
- Dr. Mircea Constantin DUICĂ, conferențiar, decan al Facultății de Științe Economice, Universitatea „Valahia”, Târgoviște;
- Dr. Sergiu GOLUB, lector, prodecan al Facultății de Drept, Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj Napoca;
- Dr. Ludmila COBZARI, decan al Facultății de Finanțe, Academia de Studii Economice a Moldovei
- Daniela MICU, director executiv, Societatea Română de Cercetare pentru Afaceri Publice și Private, Tîrgu Mureș.
- Dr. Ciprian - Adrian PĂUN, conferențiar universitar, Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj Napoca;
- Drd. Narcis PĂVĂLAȘCU, Arbitru; Președinte, Asociația Centrul de Arbitraj și Mediere în Asigurări (ACAMA), București;
- Cătălin CÂMPEANU, director general adjunct, Institutul de Studii Financiare, București;
- Dr. Codruț Nicolae SAVU, lector universitar, Universitatea „Transilvania”, Brașov;
- Dr. Ioan SCHIAU, profesor universitar, Universitatea „Transilvania”, Brașov;
- Dr. Ioan - Ovidiu SPĂTĂCEAN, lector, UMFST, Tîrgu Mureș;
- Dr. Daniel-Mihail ȘANDRU, profesor universitar; coordonator, Centrul de Studii de Drept European din cadrul Institutului de Cercetări Juridice „Acad. Andrei Rădulescu” al Academiei Române, București;
- Dr. Daniela ȘTEFĂNESCU, conferențiar, UMFST, Tîrgu Mureș.
Coordonatori organizare
Dr. Laura Elly NAGHI, conferențiar, Academia de Studii Economice, București; director, Centrul de Formare Profesională al Institutului de Studii Financiare;
Dr. Raul-Felix HODOȘ, lector, UMFST, Tîrgu Mureș; președinte Societatea Română de Cercetare pentru Afaceri publice și Private, Tîrgu Mureș
Taxa de participare
Pachetul DIAMOND* - include participarea la sesiunea plenară și panelurile din 5-6 martie =360 RON
Pachetul GOLD* - include participarea la sesiunea plenară și panelurile din 5 martie = 300 RON
Pachetul SILVER - include participarea la panelurile din 6 martie= 180 RON
* pachetele DIAMOND și GOLD includ prânz
Autorii care vin din partea universităților partenere și care vor susține lucrarea în cadrul Conferinței vor beneficia de scutirea taxei de participare.
Taxa de participare se achită până în data de 1 martie 2020 în contul Institutului de Studii Financiare, deschis la Banca Română pentru Dezvoltare, IBAN RO74 BRDE 445S V408 0657 4450
Este necesar ca transferul să aibă mențiunea „Taxă de participare la ECFS 2020”.
Participanții sunt responsabili pentru aspectele legate de transport și cazare, cheltuielile cu acestea nefiind incluse în taxa de participare.
Contact
Pentru detalii privind înscrierea la sesiunile ECFS 2020, vă rugăm să ne contactați prin email sau telefonic:
Persoană de contact: Alexandra GUZUN – Responsabil parteneriate-cercetare, Institutul de Studii Financiare, București (Call for Papers), evenimente@isf.ro. (+4)0743 236 665
Legături către edițiile anterioare
Conferinţa Europeană a Serviciilor Financiare - ECFS 2019
Agenda evenimentului
Joi, 5 martie |
|
10.30 – 11.00 Înregistrarea participanților |
|
11.00 – 12.45 SESIUNE PLENARĂ Moderator: Călin Rangu |
|
Cuvânt de deschidere
|
|
Radu HANGA |
|
Narcis PAVALASCU |
|
Iulian STAN |
Coordonate ale unui model euristic de generare a deciziei de investiții
|
Nicoleta RADU |
|
Adrian MARIN |
|
Dorel DUȚĂ |
|
Academician Lucian ALBU |
Relația piața financiară – creșterea economică în UE: lungul drum al convergenței
|
14.00 – 15.30 Recrutarea in industria serviciilor financiare - o propunere de valoare critica |
|
Dana LEMNARU |
Provocari & oportunitati in recrutare |
Cătălin VACARUS |
|
Adriana GRECU |
|
Rodica FUICU Membru CD UNSICAR |
Recrutarea în Industria Serviciilor Financiare - O Propunere de Valoare Critică |
Sesiune Q&A |
|
Alexandru CIUNCAN Rodica FUICU Adriana GRECU |
Dana LEMNARU Valentin TUCA |
16.00 – 18.30 Legi speciale cu implicaţii asupra serviciilor financiare Moderator: prof.univ.dr.Mihai Şandru şi dr. Irina Alexe |
|
Prof. univ. dr. Mihai ŞANDRU |
Particularitățile aplicării măsurilor corective în domeniul protecției datelor, operatorilor din sectorul financiar |
Sebastian BODU |
Preluarea Ostilă |
Stefan PRIGOREANU |
Împlinirea așteptărilor clienților și legislația specială (SAL, GDPR) |
Prof.univ.dr. Adriana Duţescu |
Financial Accounting An IFRS Perspective in Romania |
Ionița COCHINȚU |
|
Tiberiu ANGHEL |
Legislația privind securitatea IT in domeniul bancar: cum putem transforma necesitatea de reglementare in oportunitate de business |
Lect. dr. Ovidiu SPATACEAN |
|
Liviu FENOGHEN |
CSALB – evoluții în activitatea cu consumatorii și extinderi ale competenței materiale |
Sergiu GOLUB |
Insolvența (de drept comun) vs. Insolvența „societății de asigurare/reasigurare |
Drd. Silviu-Dorin ŞCHIOPU |
Propunere de lege ferenda privind prelucrarea datelor cu caracter personal ale beneficiarului unui contract de asigurare de viață |
Drd. Costin ISTRATE |
Solvency ll între IFRS 4 și IFRS 17 |
Lect.univ.dr. Raul Felix HODOŞ |
Confidențialitate și transparență în consultanța financiară |
Constantin BOŞTINA |
Soluții de finanțare a economiei romanești,in primul rând din resurse interne. Schimbare de paradigma |
Vineri, 6 martie |
|
09.00 – 11.00 FINTech si IDD - rolul lor in relatia cu clientul |
|
Valentin IONESCU |
|
Mircea Constantin SCHEAU |
|
Adrian CODIRLASU |
Educația financiara |
Cosmin TUDOR |
Căpuşarea orientării către client
|
Rodica FUICU |
|
Gheorghe GRAD |
Cum sa construim încrederea in cadrul organizației |
George CRETU |
Crearea unei culturi a inovării digitale in industria de asigurări: context si metodologie |
Iulian PANAIT |
Analiza rezilienței organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare față de riscul de piață |
11.30-13.00 Dezbatere Pregatirea profesionala in asigurari Moderatori: Cătălin Câmpeanu |
|
Alexandru CIUNCAN Dorel DUTA Rodica FUICU Ştefan PRIGOREANU PRBAR |
Mihaela COJOCARU Simona DOBRICĂ |
Vorbitori
Leonardo BADEA |
Domnul Leonardo Badea este Viceguvernator al Băncii Naționale a României din luna octombrie a anului 2019. În perioada iunie 2017 - octombrie 2019 a fost Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară. Cu o experienţă de aproape 20 de ani în domeniul învăţământului universitar economic, domnul Badea a fost prorector al Universităţii Valahia din Târgovişte şi decan al Facultăţii de Ştiinţe Economice din cadrul aceleaşi instituţii de învăţământ. A obţinut consecutiv un mandat de senator şi unul de deputat în Parlamentului României, ocupând poziţiile de Secretar al Comisiei de buget - finanţe, activitate bancară și piaţă de capital din Senat şi de Preşedinte al Comisiei de Buget - Finanțe din Camera Deputaților. Domnul Leonardo Badea este doctor în contabilitate al Academiei de Studii Economice din Bucureşti şi absolvent al Școlii post-doctorale în economie a Academiei Române și absolvent al cursului - Financial Markets by Yale University on Coursera, professor Robert J. Shiller. Totodată, este membru al European International Business Academy” (EIBA) şi Membru al Centre D’etudes sur le Développement International et les Mouvements Economiques et Sociaux (CEDIMES). Domnul Badea are o activitate susţinută în consiliile editoriale și știinţifice ale publicațiilor economice, fiind editor al consiliului știinţific al ”Journal of Accounting, Finance add Auditing Studies” din Turcia, editor al consiliului știinţific al ”Valahia Journal of Economics Studies”, CNCSIS B+, membru al consiliului editorial al ”Theorethical and Applied Economics”, CNCSIS B+ și al Revistei de Studii Financiare. |
|
Domnul Cristian Rosu are o vastă experienţă, de peste 17 ani în piața financiară, carieră pe care şi-a format-o în principal în sistemul bancar unde a deţinut, poziţii de top management. Începand cu mai 2016 a deținut funcția de Director General al Fondului de Garantare a Asiguraților. În perioada februarie 2016 – aprilie 2016 a fost Director al Direcției de Rezoluție în cadrul Fondului de Garantare a Asiguraților. În această funcție a coordonat procesul de rezoluție privind Carpatica Asig SA, asigurând îndeplinirea atribuțiilor legale pentru evaluarea poziției financiare a asiguratorului ca urmare a unei deteriorări rapide a situației financiare, iar din mai 2016 a devenit directorul general al Fondului de Garantare al Asiguraților. |
Valentin IONESCU Director Autoritatea de Supraveghere Financiară |
Domnul Valentin Ionescu este Director al Direcției de Strategie și Stabilitate Financiară din cadrul ASF, domnul Ionescu a activat timp de 20 de ani în domeniul investițiilor şi al supravegherii financiare. A ocupat în cadrul ASF poziția de Director delegat al Direcției de Strategie și Stabilitate Financiară (ianuarie 2015 – septembrie 2015) şi de Director al Direcției de Supraveghere Integrată (2013 – 2014). Activitatea profesională mai include poziții precum cea de Director General al Bursei de Valori București (2010 – 2011), de Membru în CA la Sibex, SIF Moldova (2012 – 2013) si de Președinte CA al Depozitarului Central (2010 – 2011), dar și experienţă internaţională – Euro Invest Bank Gmbh Austria (Head of Sales, 2009 - 2010) şi Wood&Co Cehia (Senior Sales Trader, 2007 – 2009). Domnul Valentin Ionescu a absolvit Academia de Studii Economice, Facultatea de Comerț, are un MBA și un Certificat în Finanțe de la George Town University US. |
Adrian MARIN Presedinte, UNSAR CEO, Generali Romania |
Domnul Adrian Marin s-a alaturat echipei Generali in 1996 ca underwriter si a detinut ulterior numeroase pozitii de management in interiorul companiei, de la subscriere pana la daune, acumuland astfel o experienta aprofundata a proceselor-cheie ale unei companii de asigurari. In 2008 a fost numit in Directorat, ca Director Executiv, iar din 2011 a preluat pozitia de CEO al Generali Romania. Incepand cu 2014, Adrian Marin a devenit si Presedinte al Consiliului de Supraveghere al Generali Pensii. Datorita unei implicari active si indelungate in cadrul Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania, in 2016 a fost ales in functia de Presedintele al acesteia |
Acad.Lucian ALBU |
Domnul Academician Lucian Albu este Președinte al Consiliului Științific al ISF, economist, membru corespondent al Academiei Române din 2009 și membru titular din 2013. Este director al Institutului de Prognoză Economică din cadrul Academiei Române. |
|
Domnul Călin Rangu este dublu licențiat, doctor în rețele neurale aplicate în seriile financiare, absolvent MBA, lector universitar, cercetător științific, director în cadrul ASF al Direcției Supraveghere, Control Intermediari și Reguli Conduită, președinte al Institutului de Studii Financiare, vicepreședinte al comitetului ITF al Autorității Europene de Asigurări și Pensii Ocupaționale (EIOPA), membru al Comitetului Consumer Protection and Financial Innovation al EIOPA, membru in Board-ul EFICERT (European Financial Certification Organisation), coordonator al InsurTech HUB al ASF. Are o experiență de peste 20 de ani în domeniul financiar-bancar, din care peste 15 ani de management in sectorul privat (Raiffeisen Bank , Raiffeisen Informatik Austria), în cadrul BNR, IBR și al ASF. A publicat peste 150 de articole, și două cărți, fiind organizator sau vorbitor la conferințe românești majore legate de protecția consumatorilor și reguli de conduită, domeniul financiar-bancar, sisteme informatice, tehnologii și inovații financiare, managementul riscului operațional, securitate cibernetică, soluționarea alternativă a litigiilor, etc. |
Radu HANGA |
Domnul Radu Hanga este in prezent Presedinte al Consiliului Bursei, Bursa de Valori Bucuresti. Radu Hanga a finalizat studiile postuniversitare in Administrarea Intreprinderilor la Institutul European pentru Administrarea Intreprinderilor UBB si a urmat un program MBA, INDE. Domnul Hanga este in prezent si Senior Advisor pentru Consiliul de Administratie, Banca Transilvania, Membru in Consiliul de Administratie, SIF Oltenia, Presedinte al Comitetului Director, AAFR, precum si Președinte al Consiliului de Administrație, BT Leasing Transilvania IFN. |
Dorel DUȚĂ |
Dorel Duță este președinte al UNSICAR, începând din decembrie 2017, și este reprezentatul pieței financiare non bancare în Colegiul de Coordonare al Entității de Soluționare Alternativă a Litigiilor SAL-FIN. Are o botagă experiență în industria de asigurări, în care activează din anul 1995. Este absolvent al Facultății de Drept, deține un certificat de management obținut la The Open University Business School și are o serie de cursuri de specializare în domeniul asigurărilor. Începând din anul 2000, a devenit asociat și director la Hobbit Broker de Asigurare, compania specializată pe zona coporate. |
Sebastian BODU |
Sebastian Bodu este consilier de stat in cadrul cabinetului prim ministrului. De profesie avocat, este cadru didactic universitar și formator la Institutul Notarial Român. Este licențiat in drept al Universității Lucian Blaga din Sibiu, MBA al Washington University, Seattle (prin ASEBUSS) și doctor in drept al Acadmiei de Studii Economice. |
Cristian BĂLĂNICĂ |
Domnul Cristian Balanica este Director Executiv Patronatul Roman al Brokerilor de Asigurare Reasigurare. Lider cu o vasta experienta de peste 20 de ani in industria asigurarilor, cu experienta dovedita in ceea ce priveste evolutia corporatlva si managementul schimbarilor strategice. Competentele tehnice puternice si cunostintele ample in domeniul asigurarilor, diagnosticarea exacta a problemelor cu care se confrunta organizatia si identificarea celor mai potrivite solutii au condus catre asumarea celor mai eficiente decizii.Ocupand functii de conducere in structurile de decizie a celor mai mari jucatori din piata de asigurari din Romania mi-am consolidat pozitia de lider printr-o serie de programe strategice care au condus la reduceri cuantificabile si la imbunatatirea profitabilitatii, reusind transformarea unei entitati de dimensiuni medii, in piata asigurarilor din Romania pe care grupul a dobandit-o in urma cu cativa ani, prin gestionarea schimbarilor strategice si tansformarea afacerilor. |
Adriana GRECU |
Cu o experienta profesionala de 23 de ani in domeniul asigurarilor, insumand peste 15 ani in pozitii middle si top management, Adriana Grecu a activat in zona brokerajului de asigurari, fiind implicata in proiecte pentru clienti mari din categoria corporate, programe de asigurare internationale si proiecte speciale de asigurare si reasigurare. Incepand cu 2015, ocupa pozitia de CEO al Aon Romania, contribuind la cresterea cifrei de afaceri a operatiunii cu 40%, precum si la o imbunatatire considerabila a profitabilitatii si al nivelului de engagement al angajatilor. Promoveaza un leadership consultativ, bazat pe feedback si puterea exemplului, cu focus pe crearea si dezvoltarea unui mediu de lucru in care se cultiva valori precum integritatea, asumarea responsabila atat a succeselor cat si a insucceselor, intelegerea si integrarea unor concepte precum inteligenta emotionala si sociala. Vicepresedinte al P.R.B.A.R. incepand cu anul 2019, contribuie la strategia si misiunea organizatiei din perspectiva brokerului de asigurare corporate, pentru crearea unui echilibru constructiv in cadrul grupului, spre beneficiului tuturor categoriilor de clienti. |
Iulian STAN |
Iulian Stan este Vicepreşedinte Executiv/Director General Adjunct al societăţii de investiţii financiare SIF Transilvania S.A. Braşov. Activează în piaţa de capital de peste 25 de ani, are pregătire economică şi tehnică, diverse specializări internaţionale iar specializarea doctorală este în domeniul tranzacţionării acţiunilor societăţilor comerciale. Este expert evaluator - membru titular al Asociaţiei Naţionale a Evaluatorilor din România ANEVAR, auditor financiar - membru al Camerei Auditorilor Financiari din România CAFR, expert contabil - membru al Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România CECCAR. Are experienţă practică în gestionarea portofoliului şi investiţiilor S.I.F. Transilvania, este implicat în administrarea directă a diferitelor societăţi comerciale, a fost preşedinte al Consiliului de Administraţie al Depozitarului Sibex şi administrator al Bursei Sibex, are experienţă didactică universitară şi este autor de comunicări ştiinţifice în domeniul economic. A fost vicepreşedinte al Asociaţiei Naţionale a Societăţilor de Valori Mobiliare din România şi preşedinte al Centrului Teritorial Braşov al ANEVAR. Pregătirea şi experienţa teoretică şi practică i-au permis să abordeze şi să soluţioneze sistemic şi interdisciplinar temele abordate. În ultimii ani a contribuit activ la dezbaterile şi formarea de opinii privind strategiile de dezvoltare sustenabilă a societăţilor de investiţii financiare, dezvoltarea de modele de business la nivel de portofolii, conceptualizarea funcţionării sistemice a procesului de educaţie financiară, integrarea noilor cerinţe ale erei digitale în domeniul financiar, perspectivele pieţei de capital româneşti. Valorile promovate constant de acesta sunt performanţa, etica, inovaţia. |
Drd. Narcis PĂVĂLAŞCU, Managing Director PAVALASCU Risk Consultants |
Narcis PĂVĂLAȘCU are o experiență în domeniul asigurarilor de 22 de ani, fiind fondator și președinte al Asociației evaluatorilor de daune din Romania - Romanian Loss Adjusters Association (RO.L.A.A.), membru FUEDI - The European Federation of Loss Adjusters Experts, membru CILA – Chartered Institute of Loss Adjusters, fondator și președinte ACAMA - Asociația “Centrul de Arbitraj şi Mediere în Asigurări”. În prezent Director General în cadrul companiei Pavalascu Risk Consultants – corespondent unic al Crawford & Co International Loss Adjusters. Prezentă atât pe plan national cat si international, compania este specializata in instrumentarea dosarelor de dauna, managementul riscului si al daunelor, regularizarea daunelor, audit de daune, studii de caz pe polite de asigurări. |
Alexandru CIUNCAN |
Alexandru CIUNCAN are o experiență de peste 18 ani în domeniul asigurărilor și pensiilor private în Europa Centrală și de Est, cu expertiză în mod special în zona de business conduct, reglementare, protecția consumatorului, media și jurnalism financiar. Începând cu septembrie 2018, Alexandru ocupă poziția de Director General al UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România, iar din august 2019 este Membru în Consiliul Director al ISF-Institutul de Studii Financiare.Între 2013 și 2018, Alexandru a fost membru al IRSG și al OPSG, cele două grupuri de Stakeholderi din cadrul EIOPA - Autoritatea Europeană de Supraveghere în Asigurări și Pensii Ocupaționale, participând la elaborarea și dezbaterea unor acte legislative cu impact pe termen lung asupra industriilor asigurărilor și pensiilor private. În același timp, a deținut funcțiile de Secretar General al APPA - Asociația Pentru Promovarea Asigurărilor – ONG-ul care a dezvoltat primele campanii naționale de informare și educare a consumatorilor - și de Managing Partner al XPRIMM, o companie românească de media specializată în industria de asigurări din CEE și SEE.Alexandru CIUNCAN a urmat cursurile Facultății de Management din cadrul Academiei de Studii Economice București, deține un Certificat Profesional în Management (OPEN University Business School, UK) și este licențiat PMP-Project Management Professional și ACP-Agile Certified Professional (Project Management Institute, USA). |
Nicoleta RADU |
Nicoleta Radu a fost numită în funcţia de Director General al PAID România în luna martie a anului 2014, fiind responsabilă atât pentru managementul companiei, cât şi pentru implementarea deciziilor shareholderilor. Anterior numirii în această poziţie, a condus departamentul de control intern al PAID România timp de un an. Are o experienţă de peste 20 de ani ca antreprenor şi manager în multiple domenii de activitate. A absolvit Institutul Politehnic din Bucureşti şi deţine o Diplomă de Master de la SNSPA - Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative. |
Lect.univ.dr. Raul HODOȘ |
Domnul Raul Hodos este doctor în drept al Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj Napoca cu teza „Plata electronică”; lector universitar la Universitatea „George Emil Palade” din Tîrgu Mureș, coordonator al Centrului de Cercetări Aplicative în Drept și Afaceri; avocat și practician în insolvență, coordonator al „Hodoș și Asociații” și „Hodoș Business Recovery”; conciliator SAL-Fin (A.S.F.), mediator și arbitru pe lista Centrului de Arbitraj și Mediere în Asigurări (ACAMA) și a Curților de Arbitraj Comercial de pe lângă Camerele de Comerț și Industrie Mureș și Iași; președinte al Societății Române de Cercetare pentru Afaceri Publice și Private din Tîrgu Mureș (SOROCAPP). |
Ștefan PRIGOREANU |
CEO al companiei Millenium Insurance Broker SA, Stefan Prigoreanu are peste 20 de ani de experienta in industria asigurarilor din Romania. Este unul dintre putinii specialisti din asigurari cu back-ground si experienta relevanta atat in reglementarea si supravegherea sistemului de pensii private, cat si in lumea artelor martiale, unde si-a slefuit perseverenta timp de peste 25 ani. In calitate de lector si conducator al formatorilor la un important furnizor de pregatire profesionala in asigurari, dar si ca membru fondator si fost Vicepresedinte al Patronatului Roman al Brokerilor de Asigurare -Reasigurare , este implicat si la curent cu toate cerintele legale specifice si cu toate modificarile aduse de legislatia Europeana. |
Gheorghe GRAD Director General SRBA Broker |
Domnul Gheorghe Grad, CEO al RENOMIA SRBA Insurance Broker, absolvent al Open University, este unul dintre fondatorii companiei românești de brokeraj SRBA. Compania infiintata în 1998 a crescut rapid, clasându-se în fiecare an printre primele 15 dintre cele peste 300 de companii de brokeraj din țară. Fuziunea cu Renomia a avut loc în 2015, prin preluarea de catre grup a unui procent de 51% din capitalul social. Experienta in asigurari dar si calitatile sale manageriale, precum si implicarea in implementarea legislatiei europere specifice in Romania, l-au plasat in perioada 2003-2006 in pozitia de Director Executiv al UNSICAR. Din pozitia de Country Manager pentru Romania, reprezinta Renomia in numeroase organizatii profesionale internationale. Pe lângă gestionarea și concentrarea pe procesul de dezvoltare a afacerilor companiei, ramane activ mediului de afaceri prin participarea la seminarii, conferințe, programe de mentorat și emisiuni radio. El este, de asemenea, Arbitru în Asociația Centrul de Arbitraj și Mediere de Asigurări. |
|
Adriana Duțescu este Profersor univeristar la Departamentul de Contabilitate și Audit din cadrul Academiei de Studii Economice din București. Adriana Duțescu are peste 27 de ani de experiență în zona academică, în calitate de profesor și cercetator, precum și o solidă experiență de business în domenii precum raportarea financiară, managementul strategic și analiza economico-finnaciară. Este autoarea mai multor cărți de specialitate și a unor articolelor științifice, care au ca puncte centrale aplicabilitatea și provocările pe care Standardele Internaționale de Raportare Financiară le ridică in România. Alte subiecte de interes abordate sunt evoluția instrumentelor financiare și restructurarea sistemelor de performance management datorită noilor tehnologii. Adriana Dutescu este recenzor de specialitate pentru Springer Nature si jurnalele MDPI. Este expert contabil și auditor financiar cu peste 15 ani de experiență, precum și membru in Consilii de Administrație. La nivel internațional a avut o contribuție importantă în cadrul Federației Experților Europeeni (“FEE”), grupul de lucru “Contabilitate”, precum și ca membru al Bordului Grupului European pentru Raportare Financiara (“EFRAG”). |
Adrian CODIRLAȘU |
ADRIAN CODIRLAŞU, este un profesionist cu peste 20 de ani de experienta in sistemul financiar. Adrian deţine certificarea CFA din anul 2006 şi titlul de Doctor în Economie cu specializarea în finanţe internaţionale. Adrian are o experienţă de peste 8 ani in managementul riscului si de cinci ani ca Senior Options Dealer in sistemul bancar şi este Profesor asociat al Şcolii Doctorale de Finanţe Bănci – DOFIN, în cadrul cărora predă materii precum piete financiare, instrumente derivate şi managementul riscului. În ultimii 10 ani Adrian a fost membru al Comitetului Director al CFA România şi în perioada 2009 – 2011 a fost Preşedintele acestei asociaţii. Din decembrie 2015 Adrian este presedintele CFA Romania. Intre 2011-2013 Adrian a fost preşedintele Asociaţiei Analiştilor Financiari-Bancari din România. De asemenea, Adrian a ocupat poziţia de economist senior în cadrul departamentul de cercetare din cadrul Băncii Naţionale a României pentru aproape 6 ani. |
|
Îndeplinește funcția de magistrat-asistent la Curtea Constituțională a României. Este cadru didactic asociat la Facultatea de Administrație Publică (SNSPA). Este autorul sau coautorul unor studii, articole și lucrări în domeniul dreptului, spre exemplu: „Instituții de drept financiar”; „Curs de achiziții publice - aspecte teoretice și aplicații practice" (coautor); „Tratat de drept fiscal, Volumul I. Teoria generala a dreptului fiscal” (coautor); „România în triunghiul dreptului național-dreptului european-dreptului internațional”;„Constituționalizarea principiului loialității constituționale”; „Accesul la justiția constituțională în materie fiscală și controlul constituționalității legilor în dinamica legislativă”; „Rolul ordonanțelor de urgență în procedura de infringement declanșată de către Comisia Europeană împotriva României pentru încălcarea prevederilor Tratatului privind Funcționarea Uniunii Europene” etc. |
Cătălin VĂCĂRUȘ |
Cătălin are o experiență de 14 ani în domeniul asigurărilor de viață și pensiilor private, unde și-a început cariera în poziția de consultant financiar și a evoluat ulterior în rolul de director de agenție. De la începutul anului 2019, Cătălin este director regional de vânzări la NN, cea mai mare companie de asigurări de viață și pensii private din România. Absolvent al Facultății de Finanțe, Asigurări, Bănci și Burse de Valori și al Facultății de Marketing de la ASE București, precum și al unui master în Tehnici Actuariale și, respectiv, în Managementul Marketingului în cadrul aceleiaşi universităţi, Cătălin coordonează implementarea strategiei regionale de vânzări a companiei, având în același timp rolul să descopere și să dezvolte oameni care caută să-și clădească o carieră în domeniile în care NN activează. |
|
Mircea Constantin Șcheau este postdoctorand al Universitatii den Craiova si colaborator ISF. Deține un doctorat în Ordine Publică și Siguranță Națională, cu o temă de interes pentru zona economică și de securitate – Criminalitatea Informatică privind Transferurile Financiare. Autor și coautor a trei volume, peste douăzeci de articole științifice în domeniile managementului, economiei, aplicării legii, apărării naționale, infrastructurilor critice, tehnologiei informației și lector în cadrul mai multor conferințe internaționale. |
Liviu Vladimir FENOGHEN |
Liviu Vladimir Fenoghen este directorul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) din luna mai a anului 2016. CSALB a fost înființat în anul 2015 (prin OG 38/2015) ca urmare a transpunerii Directive europene 2013/11/UE, dar este operațional din luna martie a anului 2016. Liviu Vladimir Fenoghen are o experiență de 20 de ani în domeniul bancar fiind, pe rând, Șeful Executorilor bancari în Raiffeisen Bank, Manager recuperare creanțe & Şeful Executorilor Bancari în cadrul BRD – Groupe Societe Generale și Directorul Departamentului Juridic și Membru al Comitetului Executiv în cadrul BNP Paribas Cardif Romania. Este licențiat în Drept și în Relații economice internaționale și are studii postuniversitare în Drept privat. |
George CRETU |
George Cretu este CEO-ul companiei Axiobit Limited incorporata in Irlanda si cu operatiuni in Europa si Statele Unite ale Americii. De-a lungul timpului, pe langa activitatea de buisness, el a funtionat ca un student si cercetatator perpetuu: absolvent in Romania a a doua universitati (inginerie la Institutul Politehnic Cluj Napoca in 1985 si economie la ASE Bucuresti in 1996) si-a continuat educatia in SUA unde a obtinut titlul de Master of Science in Management la New York University si PhD la Swiss Management Center University. Are cerecetari de management extinse in domeniul proceselor de business si deciziei operationale. A fondat in anul 2005 compania Enterprise Concept specializata pe managememtul proceselor de businesscu care a facut un exit de succes in 2015. Este fondator si la compania Ventacy Software Limited, o companie care a imaginat si dezvoltat o platforma care conecteaza antreprenorul de investitor la nivel global. |
TIberiu ANGHEL Co-fondator CyBourn |
Tiberiu Anghel is co-founder of CyBourn a cybersecurity organisation offering clients security monitoring, incident response and advisory services. Tiberiu was a member of Romania National Computer Emergency Response team, acting as communication liaison for various European-wide cyber security exercises and having communication roles for various incident response situations. Tiberiu is knowledgeable in most common cybersecurity frameworks such as GDPR, ISO 27001, NIST, NIS Directive or EPCIP. He has extensive experience in managing monitoring and incident response operations in both the government and commercial sectors.Tiberiu has been advising companies on implementing data privacy and data protection, focusing on security IT environments and implementing adequate technical policies and procedures. He has been working with large MNCs in the retail, banking, insurance and energy industries. |
Valentin TUCA CEO Obsidian Broker |
Valentin Tuca este unul din pionierii pietii de brokeraj de asigurari din Romania, cu o experienta in functii de conducere de peste 20 de ani in diverse companii, atat de brokeraj, cat si de asigurari, dar si cu implicare in activitati antreprenoriale, in special in domeniul recrutarii de personal pe functii de conducere. |
Rodica FUICU |
Rodica Fuicu este membru al Consiliului Director UNSICAR începând din decembrie 2017. Este economist de profesie. are o experiență de 24 de ani în domeniul intermedierii în asigurări și este formator și lector, specialist în risk management și subscriere produse de asigurare. Din anul 22011, deține compania de brokeraj în asigurări Asig Management - Broker de Asigurare. |
Lect.dr. Ovidiu SPĂTĂCEAN UMFST George Emil Palade |
Lector dr. Spătăcean Ioan Ovidiu a acumulat o valoroasă experiență didactică, profesională și de cercetare, pe parcursul celor peste 15 ani de activitate în mediul universitar. Preocupările de cercetare sunt ancorate în domenii precum auditul financiar, guvernanța corporativă sau piețele financiare și s-au concretizate într-un număr de peste 40 de lucrări publicate, în calitate de autor sau coautor, în reviste cu vizibilitate internațională. O parte dintre aceste articole științifice au fost finanțate printr-un grant de cercetare post-doctorală în domeniul guvernanței corporative la nivelul firmelor de investiții din România (2014-2015). Expertiza profesională a fost dobândită, în mare măsură, ca rezultat al celor peste 13 ani de colaborare cu firma de investiții Goldring din Târgu Mureș, în cadrul căreia au fost acumulate experiențe și competențe specifice de management al riscurilor, raportare financiară și conformitate. De asemenea, activitatea profesională desfășurată în calitate de auditor financiar și expert contabil, membru al Camerei Auditorilor Financiari din România (din anul 2011) și al Corpului Experiților Contabili și Contabililor Autorizați din România (din 2013), a contribuit într-o manieră semnificativă la consolidarea abilităților didactice și de cercetare. Aceste abilități au fost completate prin experiența dobândită în domeniul managementului universitar, începând cu anul 2016, în calitate de Prodecan Științific al Facultății de Economie și Drept din cadrul Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie “George Emil Palade” din Târgu Mureș. |
Dana LEMNARU Manager Dep. Resurse Umane Allianz Tiriac Asigurări |
Dana Lemnaru are experienta de peste 19 ani in domeniul asigurarilor si de peste 17 ani in dezvoltarea si formarea oamenilor. A coordonat timp de 10 ani departamentul de training al Allianz-Ţiriac Asigurari şi a fost responsabilă de dezvoltarea strategiei şi a programelor de pregătire profesională pentru forta de vanzari a companiei. Din anul 2015, Dana este managerul Departamentului Resurse Umane din cadrul Allianz-Tiriac Asigurari. In calitatea sa de manager de resurse umane, Dana se implica activ in toate procesele de resurse umane ale Allianz Tiriac, coordonand si implementand programe care vizeaza atragerea si pastrarea talentelor, dezvoltarea oamenilor, promovarea unui stil de viata sanatos, dezvoltarea sistematica a leadership-ului, promovarea comportamentelor care sustin valorile companiei. Fiind constienta de faptul ca oamenii şi sinergia echipei pot conduce către rezultate foarte bune în afaceri, prin initiativele de HR intreprinse, Dana ajuta la construirea unei culturi organizationale in care oamenii conteaza, asigurand astfel un plus de valoare atat pentru echipa Allianz Tiriac, cat si pentru clientii companiei. Printre proiectele de HR coordonate si implementate de Dana in Allianz Tiriac, se numara: “Evaluarea Performantei bazata pe valori”, “Programul de Intership Allianz-Tiriac”, “Talent Management Allianz-Tiriac”, “Programul de Pregatire Profesionala a angajatilor Allianz Tiriac”, “Academia de Vanzari Allianz Tiriac”. |
Prof.univ.dr.Daniel-Mihail ŞANDRU |
Daniel-Mihail Şandru este cercetător științific gr. I a fondat şi coordonează Centrul de Studii de Drept European (CSDE) al Institutului de Cercetări Juridice „Acad. Andrei Rădulescu” al Academiei Române. Profesor universitar la Universitatea Creştină Dimitrie Cantemir şi Universitatea din Bucureşti. Arbitru la Curtea de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României și judecător ad hoc la Curtea Europeană a Drepturilor Omului. Preşedinte al Societăţii de Ştiinţe Juridice şi al Asociaţiei Române de Drept şi Afaceri Europene. Redactor şef al Revistei române de drept european (Wolters Kluwer). |
|
Irina Alexe este cercetător științific asociat la Institutul de Cercetări Juridice „Acad. Andrei Rădulescu” al Academiei Române. Absolventă a Facultății de Drept a Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” și doctor în drept al Facultății de Drept a Universității București, este general-maior în rezervă, după o experiență de aproape douăzeci de ani în administrația publică centrală, iar ariile sale de interes vizează dreptul administrativ, dreptul constituțional și dreptul european. Este coautor sau autor al unor volume și articole de specialitate, referitoare la protecția datelor cu caracter personal, funcția publică şi funcționarul public, adoptarea actelor normative ori achizițiile publice, o parte dintre acestea fiind disponibile pe ssrn.com, academia.edu și researchgate.net. Contact: irina.alexe@csde.ro Detalii: https://www.ardae.ro/?cat=48 |
Prof. univ.dr. Dumitru BADEA
|
Domnul Dumitru BADEA este profesor universitar dr. la Academia de Studii Economice din Bucuresti cu activitate didactica de peste 35 de ani (cursuri, seminarii, cercetare stiintifica, conducere masterate, conducator doctorat), titular de cursuri: Relatii financiare internationale, Asigurari si reasigurari, Finante corporatiste, Managementul riscului, Finante publice; Experienta cumulata de peste 35 de ani in domeniul tranzactiilor comerciale internationale, inclusiv proiecte complexe, societati mixte in strainatate, proiecte cu finantare de la Banca Mondiala (1976-1987), proiecte de restructurare si privatizare cu fianantare PHARE (1992-1997), consultanta si reprezentare de firme straine in Romania; Fondator si Director General al firmelor TAT Co si TAT Co International ( actual GEBACO SRL) 1990-prezent; Actionar fondator si Presedinte-Director General al companiei de asigurari SARA ASIG S.A. ( devenita SARA MERKUR S.A.)- 1995-2004; Presedinte si/sau Director Executiv al Institutului de Asigurari/Institutului de Management in Asigurari si al Institutului de Studii Financiare –ISF_ (rezultat prin fuziunea celor doua institute predecesoare (2001-2015), Presedinte al Consiliului Stiintific al ISF (2019-2019), in prezent membru al Consiliului Stiintific al ISF; Decembrie 2018-prezent- Presedinte al Consiliului de Administare al Fondului de Garantare a Drepturilor din Sistemul de Pensii Private. |
Ion STANCU Director General Institutul de Studii Financiare |
Domnul Ion STANCU este profesor universitar, Departamentul Finanţe, Academia de Studii Economice din Bucureşti, director masterat “Management financiar şi investiţii” şi conducător de doctorat cu expertiză în domeniile Analiza şi planificarea financiară, Evaluarea şi finanţarea proiectelor de investiţii, Pieţele de capital si gestiunea portofoliului. Recomandă spre consultare, în acest sens, lucrările “FINANŢE. Pieţe financiare şi gestiunea portofoliului. Investiţii directe şi finanţarea lor. Analiza şi gestiunea financiară a întreprinderii”(2007), “Finanţe corporative cu Excel” (2012), precum şi „Finante Corporative, vol. I, Analiza şi planificarea financiară a întreprinderilor” (2015). Are o bogată experienţă în reforma programelor de învăţământ superior financiar (licenţă, masterat, doctorat) şi în cooperarea universitară internaţională ca decan al facultăţii de Finanţe, Asigurări, Bănci şi Burse de Valori (1993-2004) și ca prorector al Academiei de Studii Economice (2004-2016). Ca director şi membru în proiecte de cercetare a analizat impactul arieratelor, crimei financiare, protecţiei mediului, dezvoltării durabile, responsabilităţii sociale etc. asupra performanţei companiilor şi creşterii economice. Din anul 2003 activează ca administrator SIF Banat-Crişana şi la Banca Românească. Din 1993 este membru CECCAR şi din 2000 este membru CAFR. |
Drd. Silviu-Dorin ȘCHIOPU |
Silviu-Dorin Șchiopu este asistent universitar la Facultatea de Drept din cadrul Universității Transilvania din Brașov. Membru în consiliul editorial şi redactor executiv la revista Jus et Civitas - A Journal of Social and Legal Studies. Membru în colegiul de redacţie al Revistei române pentru protecţia şi securitatea datelor cu caracter personal. Interesele sale vizează cu precădere protecția datelor cu caracter personal, legislația funerară, precum și unele aspecte de drept succesoral. |