Beneficiari direcţi precum şi persoane a căror activitate este adiacentă. – de menţionat nivelul de experienţă necesar pentru participarea la program.
- salariații care administrează relația cu clientela,
- personalul cu responsabilități în exercitarea controlul intern și auditori interni
- personalul cu responsabilități în administrarea riscului operațional
- personalul care își desfășoară activitatea în compartimentele de analiză financiară/investiții
- conducerea executivă/ conducerea superioară
Principalele obiective de atins la finalul programului
-oferirea de informații necesare pentru înțelegerea cerințelor legale
-prezentarea legislației din domeniu și a corelației cu reglementările și obligațiile din domeniul cunoașterii clientelei;
-asigurarea conștientizării riscurilor din acest domeniu;
-prezentarea modalităților de implementare a cadrului intern de reglementare și de administrare a riscurilor
-prezentarea procesului de raportare anuală
De menţionat capitolele şi subcapitolelor pe care programul le include. Important de punctat instrumentele utilizate în prezentarea acelor teme (studii de caz, role playuri, exemple).
-premisele apariției legislației de raportare a informațiilor fiscale a nerezidenților, controverse și provocări
-prezentarea cadrului de reglementare la nivel național și internațional,
-rezidența fiscală, modalități de stabilire și autocertificare
-măsurile de diligență pentru identificarea clienților și a conturilor raportabile
-studii de caz și exemple
-raportarea anuală, validări, erori și atenționări
-obligații, responsabilități și sancțiuni
Investiția include suport de curs online de tipul share screen si suport din partea trainerului pe durata parcurgerii cursului, precum si diploma de participare.
Câteva fraze care să descrie aspectele principale discutate în cadrul programului precum şi principalele beneficii pe care le vor avea cursanţii în urma participării la curs/seminar/atelier.
Programul educațional abordează obligațiile instituțiilor financiare de aplicare a procedurilor de diligență fiscală și furnizare a informațiilor privind conturile financiare ale contribuabililor nerezidenți, în scopul realizării schimbului de informații în temeiul instrumentelor juridice de drept internațional la care România este parte.
Cursanții vor dobândi cunoștințe cu privire la cadrul de reglementare internațională și locală, riscurile aferente procesului de identificare a clienților și conturilor raportabile precum și în ceea ce privește măsurile necesare implementării cadrului intern pentru raportarea anuală a informațiilor către ANAF.
Orarul cursului:
- 03 martie 2025:17.00 - 19.00
- 04 martie 2025: 17.00 - 19.00
Ion Radu este Expert Conformitate la Banca Comercială Română având responsabilități în administrarea riscurilor privind cunoașterea clientelei, prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, implementarea sancțiunilor internaționale. Activează în domeniul bancar din 1999 de la prima apariție a acestei legislații în România ocupând anterior diverse poziții de execuție și coordonare în Raiffeisen Bank și OTP Bank.