Sistemul financiar a renăscut la momentul apariției primelor tehnici de transmitere a informației la distanță și, apoi, s-a reinventat la apariția calculatoarelor digitale. Pionieratul serviciilor financiare digitale putem să îl declarăm finalizat o dată cu universalizarea dispozitivelor mobile de suport al informației și, în consecință, al liberului acces la aceasta, dar mai ales cu apariția tehnologiei blockchain și răspândirea criptomonedelor ce permit anonimizarea utilizatorilor de produse financiare.
Pe de altă parte, dacă 2018 a însemnat anul implementării în România a noilor reglementări europene cu impact în mai multe ramuri ale serviciilor financiare, anul 2019 este cel al primelor bilanțuri în domeniu.
Conferința Europeană a Serviciilor Financiare (ECFS) își propune, la cea de-a treia ediție ce se va desfășura în perioada 21-22 martie 2019, la Brașov, să fie un forum de dezbateri cu privire la digitalizarea, automatizarea și inovația în serviciile financiare, la aplicarea practică a ultimelor noutăți legislative, dar să adauge și o perspectivă economică și managerială a realităților din domeniul financiar, întrunind profesioniști ai finanțelor, teoreticieni și practicieni, deopotrivă.
Temele propuse pentru abordare in acest an includ printre altele :
- Oportunități și amenințări pe piața financiară
- Provocări FinTech şi Insurtech pentru domeniul financiar
- Soluționarea alternativă a litigiilor și importanța specializării entităților implicate
- Nouă luni de aplicare a GDPR în serviciile financiare
- Tehnici și metode în combaterea spălării banilor
- Soluții de asigurare pentru limitarea efectelor riscurilor cibernetice
- Pregătirea profesională a distribuitorului de asigurări în contextul actualelor prevederi legislative
- Creşterea ponderii asigurărilor facultative în România
- Instrumente financiare şi metode de tranzacţionare conform MiFID II
- Managementul riscului şi guvernanţă corporativă
- Metode de anti-fraudă în asigurările auto
- Asigurarea obligatorie a locuintei - status si proiecte de viitor
- Schimbări operaţionale ca urmare a implementării Legii 236/2018
- Dreptul serviciilor financiare
Participarea la acest eveniment aduce puncte credite / ore de pregătire continuă.
Pachetele de participare oferite sunt:
I. Pachetul DIAMOND* - include participarea la sesiunea plenară și panelurile din 21-22 martie = 360 RON
II. Pachetul GOLD* - include participarea la sesiunea plenară și panelurile din 21 martie = 300 RON
III. Pachetul SILVER - include participarea la panelurile din 22 martie= 180 RON
Pentru membrii asociațiilor UNSAR, UNSICAR, PRBAR, OPPC, și AAF, oferim pachete speciale, astfel:
I. Pachet DIAMOND* - include participarea la sesiunea plenară și panelurile din 21 - 22 martie = 220 RON
II. Pachet GOLD* - include participarea la sesiunea plenară și panelurile din 21 martie = 150 RON
III. Pachet SILVER - include participarea la panelurile din 22 martie = 100 RON
*Pachetele DIAMOND și GOLD includ prânz
Pentru detalii privind înscrierea la sesiunile ECFS 2019, vă rugăm să ne contactați prin e-mail:
Alexandra DARMAZ GUZUN - Responsabil Parteneriat - Cercetare, Institutul de Studii Financiare - alexandra.guzun@isfin.ro
Andreea PETRACHE - Responsabil Evenimente, Institutul de Studii Financiare, București - andreea.petrache@isfin.ro
Daniela MICU - Director Executiv, Societatea Română de Cercetare pentru Afaceri Publice și Private - daniela.micu@hodos.eu
Organizatori |
Parteneri |
Parteneri academici |
Parteneri media |
Testimoniale:
Joi, 21 martie
|
|
10.30 – 11.00 Înregistrarea participanților |
|
11.00 – 12.45 SESIUNE PLENARĂ Moderator: Călin RANGU |
|
Cuvânt de deschidere Vicepreședinte, Autoritatea de Supraveghere Financiară |
|
Valentin IONESCU |
Distributed ledger technology - aplicabilitate pe piețele financiare |
Iulian STAN |
Coordonate manageriale privind integrarea noilor cerințe ale erei digitale in domeniul financiar |
Nicoleta RADU |
Asigurarea obligatorie a locuinței - status și proiecte de viitor |
Alexandru CIUNCAN |
|
Dorel DUȚĂ |
|
Antonio SOUVANNASOUCK |
|
Mădălin ROȘU |
|
12.45 – 13.45 – Pauză de prânz |
13.45 - 16.00 Formarea profesională a distribuitorilor de asigurări în contextul Normei ASF nr. 20/2018 Dezbatere |
|
Cătălin CÂMPEANU |
Paul Mitroi Simona DOBRICĂ |
Reprezentanți din piață |
|
Violeta Pârvuțoiu |
Florian GABA |
Stefan PRIGOREANU |
Cristian BALANICA |
16.00 – 16.15 – Pauză de cafea |
|
16.15 – 18.30 Legi speciale cu implicaţii asupra serviciilor financiare Moderatori: Daniel-Mihail ȘANDRU , Laura Elly NAGHI |
|
Narcis PĂVĂLAȘCU |
ACAMA - alternativa fezabilă pentru îmbunătăţirea relațiilor cu clienții |
Ana CODESCU |
Prevenirea spălării banilor: Abordarea pe bază de risc și percepția riscului |
Constantin LUPU |
|
Conf. Univ. Dr. Cristina-Ioana FLORESCU |
Eficiența în arbitraj prin prisma Regulilor de la Praga |
Dr. Luminița TULEAȘCĂ |
Răspunderea organelor de conducere pentru insolvența societății de asigurare / reasigurare |
Ramona COMAN |
Spălarea de bani prin intermediul serviciilor financiare |
Dr. Ionița COCHINȚU |
Rolul Autorității de Supraveghere Financiară în contextul noului cadru legislativ privind distribuția de asigurări |
Conf. univ. Dr. Nicolae GROFU, |
Unele particularități ale investigării infracțiunii de bancrută frauduloasă, punct de plecare pentru prevenirea și combaterea spălării banilor. |
Lect. Univ. Dr. Sergiu GOLUB |
Alte câteva curiozități și bizarerii în Ordonanța Guvernului nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți |
Lect. Univ. Dr. Codruț - Nicolae SAVU |
Efectele deschiderii procedurii insolvenței asupra contractului financiar calificat/acordului de netting. |
Conf. Univ. Dr. Diana Anca ARTENE |
Elemente de noutate aduse de HG1/2018 în materia soluționării alternative a litigiilor |
Vineri, 22 martie
|
||
09.00 – 11.15 Managementul riscurilor şi guvernanţă în contextul MiFID II Moderatori: Ovidiu Spătăcean, Raul Felix Hodoş |
||
Dragoș CĂLIN |
||
Florentina BALU |
Identifying inter-relationships between the strategic sectors of the company |
|
Alexandra SMEDOIU |
||
Simona FĂTU |
Dileme legate de atribuțiile organelor de conducere ale societăţilor listate la BVB |
|
Paul BARANGĂ |
Contrapartea centrala locala care este in curs de înființare de BVB |
|
Cdor. Prof. univ. dr. Mircea BOSCOIANU |
Sinergii și contribuții ale fondurilor de investiții alternative în tranziția spre statutul de piață emergentă - cazul României |
|
Adriana PĂDURARU |
||
Asist. Univ. Dr. Constantin Marius APOSTOAIE |
O radiografie a sectorului bancar paralel în România și în Europa Centrală și de Est |
|
Lect. Univ. dr. Ioan Ovidiu SPATACEAN |
Measuring investors’ reaction to early signs of fraudulent corporate behavior in financial reporting - empirical findings on Bucharest Stock Exchange |
|
Sebastian BODU |
Acțiunile privilegiate, încotro? |
|
Prof.univ.dr. Ion STANCU |
||
09:00 – 11.15 Managementul relaţiei cu clienţii asigurărilor în contextul IDD Moderator: Dan Constantinescu |
||
Paul SWOBODA |
Procesul de vânzare în asigurările de viaţă conform IDD – între birocraţie şi avantaje pentru client |
|
Dorel DUȚĂ |
Schimbări operaţionale ca urmare a implementării Legii 236/2018 |
|
Irinel DINU |
Considerații asupra lichidării daunelor după implementarea prevederilor IDD |
|
Gheorghe GRAD |
Risk Management Heat Map |
|
Mădălina Neacşu |
Plan Juridic pentru Prevenirea si Combaterea Riscului Seismic Urban, in contextul București – Capitală Seismică Europeană |
|
Maria BOGHIAN |
Satisfacția clientului - noi strategii de acțiune în piața asigurărilor auto |
|
Florentina ALMĂJANU |
||
Drd. Elena Cristina SAVU |
||
11.15 – 11.30 – Pauză de cafea |
||
11.30-13.45 Provocări FinTech şi Insurtech pentru domeniul financiar Moderator: Cătălin Câmpeanu |
||
|
|
|
Călin RANGU |
Inovaţiile tehnologice – de la extaz la agonie şi înapoi |
|
Eliza CRISTIAN |
Impactul inteligentei artificiale la nivelul profesiilor bazate pe cunoştinţe |
|
Aurel IVAN |
||
Ştefan PRIGOREANU |
Digitalizare şi paperless, o nevoie pentru brokerii de asigurare: studiu de caz, MIB |
|
Victor ŞRAER |
Transformarea digitală şi influenţe în evoluţia profesională a oamenilor din asigurări |
|
Erik BARNA |
||
Florian GABA |
Impactul eLearning-ului în piaţa de produse financiare Video |
|
Lect. Univ. Dr. Laura MILOS, |
Volatility analysis of Cryptocurrencies and Fintech securities |
|
11:30 – 13:45 Nouă luni de aplicare a GDPR în serviciile financiare Moderatori: Irina ALEXE , Florentina Neagu |
||
Dr. Irina ALEXE |
Particularitățile procedurii de efectuare a investigațiilor ce vizează protecția datelor |
|
Dr. Daniel-Mihail ȘANDRU |
Răspunderea administratorului unei pagini găzduite pe o rețea socială. Calitatea de operator în sensul reglementărilor privind protecția datelor |
|
Drd. Silviu-Dorin ȘCHIOPU |
||
Conf. Univ.Dr. Camelia IGNĂTESCU |
||
Conf. Univ. Dr. Ciprian Adrian PĂUN |
Exerciții de imaginație privind aplicarea GDPR în serviciile financiare! Variabila sancțiunii |
|
Lect. Univ. Dr. Raul-Felix HODOȘ |
Drepturile persoanei vizate și implicațiile GPDR asupra îndeplinirii obligațiilor fiscale ale operatorilor de date cu caracter personal din domeniul asigurărilor și al pensiilor private. |
|
|
|
Domnul Valentin Ionescu este Director al Direcției de Strategie și Stabilitate Financiară din cadrul ASF, domnul Ionescu a activat timp de 20 de ani în domeniul investițiilor şi al supravegherii financiare. A ocupat în cadrul ASF poziția de Director delegat al Direcției de Strategie și Stabilitate Financiară (ianuarie 2015 – septembrie 2015) şi de Director al Direcției de Supraveghere Integrată (2013 – 2014). Activitatea profesională mai include poziții precum cea de Director General al Bursei de Valori București (2010 – 2011), de Membru în CA la Sibex, SIF Moldova (2012 – 2013) si de Președinte CA al Depozitarului Central (2010 – 2011), dar și experienţă internaţională – Euro Invest Bank Gmbh Austria (Head of Sales, 2009 - 2010) şi Wood&Co Cehia (Senior Sales Trader, 2007 – 2009). Domnul Valentin Ionescu a absolvit Academia de Studii Economice, Facultatea de Comerț, are un MBA și un Certificat în Finanțe de la George Town University US.
|
|
Domnul Călin Rangu este dublu licențiat, doctor în rețele neurale aplicate în seriile financiare, absolvent MBA, lector universitar, cercetător științific, director în cadrul ASF al Direcției Supraveghere, Control Intermediari și Reguli Conduită, președinte al Institutului de Studii Financiare, vicepreședinte al comitetului ITF al Autorității Europene de Asigurări și Pensii Ocupaționale (EIOPA), membru al Comitetului Consumer Protection and Financial Innovation al EIOPA, membru in Board-ul EFICERT (European Financial Certification Organisation), coordonator al InsurTech HUB al ASF. Are o experiență de peste 20 de ani în domeniul financiar-bancar, din care peste 15 ani de management in sectorul privat (Raiffeisen Bank , Raiffeisen Informatik Austria), în cadrul BNR, IBR și al ASF. A publicat peste 150 de articole, și două cărți, fiind organizator sau vorbitor la conferințe românești majore legate de protecția consumatorilor și reguli de conduită, domeniul financiar-bancar, sisteme informatice, tehnologii și inovații financiare, managementul riscului operațional, securitate cibernetică, soluționarea alternativă a litigiilor, etc. |
|
Domnul Iulian Stan este Vicepreședinte Executiv/Director General Adjunct al Societății de Investiții Financiare SIF Transilvania S.A. Brașov. Iulian Stan activează în piața de capital de peste 25 de ani, are pregătire economică și tehnică precum și diverse specializări internaționale, specializare doctorală în domeniul tranzacționării acțiunilor societăților comerciale. Totodată este expert evaluator - membru titular al Asociației Naționale a Evaluatorilor din România (ANEVAR), auditor financiar - membru al Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR), expert contabil - membru al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR). Cu experiență practică în gestionarea portofoliului și investițiilor S.I.F. Transilvania, fiind implicat în administrarea directă a diferitelor societăți comerciale, a fost președinte al Consiliului de Administrație al Depozitarului Sibex, administrator al Bursei Sibex și vicepreședinte al Asociației Naționale a Societăților de Valori Mobiliare din România, precum și președinte al Centrului Teritorial Brașov al ANEVAR. Are experiență didactică universitară și este autor al diferitelor publicații/comunicări științifice în domeniul economic. Pregătirea profesională și experiența practică i-au permis să abordeze și să soluționeze sistemic și interdisciplinar temele abordate. În ultimii ani a contribuit activ la dezbaterile și formarea de opinii privind strategiile de dezvoltare sustenabilă a societăților de investiții financiare, dezvoltarea de modele de business la nivel de portofolii, conceptualizarea funcționării sistemice a procesului de educație financiară, perspectivele pieței de capital românești. Valorile promovate constant de către acesta sunt: performanța, etica și inovația. |
|
în curs de actualizare |
|
Domnul Mădălin Roșu este în prezent membru al consiliului de administrație al uneia dintre cele mai mari companii de asigurări din România, Omniasig VIG. Coordonează acțiunile, litigiile, operațiunile și diviziile de dezvoltare digitală la Omniasig. Înainte de a se alătura companiei Omniasig, a lucrat ca director de reclamații la Generali. Are peste 18 ani de experiență în domeniul asigurărilor, cea mai mare parte a timpului în revendicări. Activează în mai multe entități din domeniul asigurărilor din România, cum ar fi UNSAR, unde acționează în calitate de responsabil al secțiunii de asigurări auto. Începând cu anul 2017 este și președintele Biroului Național al Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR). De asemenea, este implicat la nivel european în activitățile legate de asigurări și este membru al echipei de acreditare în EFICERT (European Financial Certification Organization). Își împărtășește cunoștințele și oferă sprijin în România, unde, de exemplu, a acționat în trecut ca lector în Institutul de Management al Asigurărilor. De asemenea, el a definit standardul ocupațional pentru inspectorii de revendicări. |
|
Domnul Alexandru CIUNCAN are o experiență de peste 15 ani în domeniul asigurărilor și pensiilor private în Europa Centrală și de Est, cu expertiză în zona de market conduct, reglementare, protecția consumatorului, media și jurnalism financiar. Începând cu septembrie 2018, Alexandru ocupă poziția de Director General al UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România. De asemenea, intre 2013 si 2018, Alexandru a fost membru al IRSG și al OPSG, cele două grupuri de Stakeholderi din cadrul EIOPA - Autoritatea Europeană de Supraveghere în Asigurări și Pensii Ocupaționale, participând la elaborarea și dezbaterea unor acte legislative cu impact pe termen lung asupra industriilor asigurărilor și pensiilor private. În același timp, Alexandru a deținut funcțiile de Secretar General al APPA - Asociația Pentru Promovarea Asigurărilor – ONG-ul care a dezvoltat primele campanii naționale de informare și educare a consumatorilor - și de Managing Partner al XPRIMM, o companie românească de media specializată în industria de asigurări din CEE și SEE. Alexandru CIUNCAN a urmat cursurile Facultății de Management din cadrul Academiei de Studii Economice București, deține un Certificat Profesional în Management (OPEN University Business School, UK) și este licențiat PMP-Project Mangement Professional și ACP-Agile Certified Professional (Project Management Institute, USA).
|
|
Nicoleta Radu a fost numită în funcţia de Director General al PAID România în luna martie a anului 2014, fiind responsabilă atât pentru managementul companiei, cât şi pentru implementarea deciziilor shareholderilor. Anterior numirii în această poziţie, a condus departamentul de control intern al PAID România timp de un an. Are o experienţă de peste 20 de ani ca antreprenor şi manager în multiple domenii de activitate. A absolvit Institutul Politehnic din Bucureşti şi deţine o Diplomă de Master de la SNSPA - Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative. |
|
Cariera în asigurări a d-lui Paul Swoboda a debutat în 2003, în cadrul concernului Grawe, ca manager de proiect, iar din anul 2007 s-a alăturat echipei din România ca membru al Consiliului de Administrație. In 2010 devine membru al Consiliului Director, supervizând activitățile financiare și de control ale companiei, iar din septembrie 2012, este numit Director General al Grawe România. Începând cu noiembrie 2015, compania este administrată în sistem dualist, iar dl. Swoboda devine Președintele Directoratului Grawe. Educat în spiritul şi tradiţia Grawe de formare a liderilor, Paul Swoboda are ca obiectiv declarat și asumat păstrarea standardelor de calitate şi profitabilitate caracteristice companiei şi grupului financiar din care Grawe România face parte. Totodată, domnia sa are în vedere păstrarea unui ritm de dezvoltare constant, adaptat condiţiilor pieţei şi o politică managerială axată pe consolidare. Tinereţea, dar şi instruirea multidisciplinară însuşită fac din Președintele Directoratului Grawe România un lider cu un orizont larg, deschis către nou şi cu mult spirit de echipă. Dl. Paul Swoboda deţine un master în Știința Afacerilor și unul în Filozofie și a beneficiat de burse de studii oferite de universități din Paris, Sofia, Zagreb, Novosibirsk. Are o pasiune pentru limbi, dintre care cea mai recentă este limba română, și vorbește fluent engleză, franceză, rusă și bulgară. |
Constantin LUPU |
Doctor in Economie la Academia Romana, domnul Lupu ocupa in prezent pozitia de Consilier Promovare Relații Internaționale la Autoritatea Națională pentru Formare Profesională Inițială în Sistem Dual. Este conferentiar la Universitatea de Studii Europene din Moldova. Are experienta in domeniul investitiilor de peste 10 ani. |
|
Domnul Dorel Duță a fost ales președinte al UNSICAR in decmbrie 2017, este reprezentatul pietei financiare non bancare in Colegiul de Coordonare al Entității de Soluționare Alternativă a Litigiilor SAL-FIN. Are o bogată experiență în industria de asigurări, în care activează de peste 22 ani. Este absolvent al Facultății de Drept, deține un certificat de management obținut la The Open University Business School și are o serie de cursuri de specializare în domeniul asigurărilor. Începând din anul 2000, Dorel Duță a devenit asociat și director la Hobbit Broker de Asigurare, companie specializată pe zona corporate. |
|
în curs de actualizare |
Gheorghe GRAD Director General SRBA Broker |
Mr. Gheorghe Grad graduated from Open University Business School, being one of the founders of the Romanian brokerage company SRBA. The company founded in 1998 quickly grew, ranking every year among the top 20 from over 300 brokerage companies in the country. The merger with Renomia took place in 2015, through the acquisition of a 51% percent of the share capital. Throughout his professional career, Mr. Grad has been part of both national and international professional associations and hence involved in the implementation of the specific European legislation in Romania. Alongside managing and focusing on of the business development process of the company, he is an active participant in the business environment through taking part in seminars, conferences and radio programmes. He is also Arbitrator in the association Centre for Arbitration and Insurance Mediation. |
Alexandra SMEDOIU Partener Servicii Fiscale Deloitte |
Doamna Alexandra Smedoiu are o experienţă de aproape 15 ani în consultanță fiscală, Alexandra a coordonat de-a lungul timpului numeroase proiecte locale și internaționale preponderent pentru clienţi din industria serviciilor financiare și din sectorul imobiliar. Experiența ei profesională include o arie largă de proiecte, de la revizii și audituri fiscale, la asistență în tranzacții și controale fiscale. Alexandra este membru al Camerei Consultanților fiscali din România, al Asociației Contabililor Autorizați (ACCA) din Marea Britanie, al Institutului de Fiscalitate Internațională (ADIT) din Marea Britanie și al Asociaței Analiștilor Financiari Certificați CFA. Alexandra este și vice-președinte CFA România. |
|
Doamna Florentina Almajanu este Director General al Asociatiei CFA Romania de peste 11 ani si Membru in Consiliul Director al Institutului de Studii Financiare din anul 2015. Florentina Almajanu are o cariera de peste 20 de ani in domeniul asigurarilor si pana in luna mai 2017 a detinut pozitia de Director General al Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania. |
|
CEO al companiei Millenium Insurance Broker SA, Stefan Prigoreanu are peste 20 de ani de experienta in industria asigurarilor din Romania.Este unul dintre putinii specialisti din asigurari cu back-ground si experienta relevanta atat in reglementarea si supravegherea sistemului de pensii private, cat si in lumea artelor martiale, unde si-a slefuit perseverenta timp de peste 25 ani. In calitate de lector si conducator al formatorilor la un important furnizor de pregatire profesionala in asigurari, dar si ca membru fondator si fost Vicepresedinte al Patronatului Roman al Brokerilor de Asigurare -Reasigurare , este implicat si la curent cu toate cerintele legale specifice si cu toate modificarile aduse de legislatia Europeana.’’ |
|
Experienta in domeniul daunelor am acumulat-o parcurgand toate treptele profesionale in societati de asigurari, de la inspector daune pana la director al directiei daune. In cei 21 de ani de lucru in daune am analizat un volum foarte mare de dosare de daune din toate clasele de asigurare, incepand cu RCA obligatorie si terminand cu daune maritime si din aviatie. Am condus colective de peste o suta de inspectori de specialitate daune, ajungand impreuna la indeplinirea unor criterii de performanta ridicate, prin organizarea excelenta a activitatii, prin training permanent si programat si prin promovarea unui spirit de echipa special.Ca nivel de educatie profesionala sunt licentiat al Facultatii de Transporturi Bucuresti, sectia Autovehicule Rutiere, din anul 1995 si din anul 2017 sunt doctor in inginerie mecanica. Tot in 2017 am obtinut certificatul de trainer ISF si avizul de lector de la ASF. |
|
Domnul Florian Gaba are o experiență de peste 14 ani în training și consultanță, în special în domeniul financiar. În 2011 a înființat Pro Fiduciaria, lider în oferirea de servicii de pregătire profesională în asigurări, pensii si banci cu un portofoliu de peste 100 de companii din zona financiară. Din anul 2012 a fondat Nosco Learning, divizie care oferă servicii și soluții de e-learning pentru companii din diferite sectoare de activitate. Împreună cu echipa Nosco, Florian construiește și adaptează instrumente specifice învățării online și în străinătate, în funcție de specificului fiecărei companii. |
Simona FĂTU Membru Neexecutiv Consiliul de Administrație al Societății Naționale a Sării |
Doamna Simona Fătu este un manager experimentat având o experiență de peste 12 ani în conducerea executivă și neexecutivă a unor societăți mari din domeniul financiar, energetic, extractiv, de producere și comercializare produse alimentare. Aria de expertiză include, fără a se limita la, guvernanța corporativă, management, strategie de afaceri, finanțele societății și dezvoltare de afaceri. Absolventă a Academiei de Studii Economice, Simona a activat, în anii de formare profesională, în domeniul piețelor de capital fiind implicată, la început din poziția de reglementator și mai apoi consultant și bancher de investiții, la construcția pieței de capital din România anilor ’95. Etapa de maturizare profesională dar și de promovare în funcții de conducere a cunoscut-o însă, în domeniul bancar, într-o perioadă marcată deopotriva de o dezvoltare extrem de intensă a sectorului specifică anilor 2000-2008 dar și de o ajustare severă corespunzătoare perioadei 2009-2011. Simonei îi place să spună că, începand cu anul 2012 se află în etapa de consolidare odată cu obținerea unor mandate de administrator nexecutiv în cadrul unor companii mari precum Societatea Națională a Sării, Societatea de Distribuție a Energiei Electrice Transilvania Sud și Complexul Energetic Oltenia. Simona este implicata în activități de formare profesională în domeniul guvernanței corporative colaborand cu Institutul de Studii Financiare precum și în activități de mentorat și activează în cadrul mai multor asociații precum PWN Romania, AAI și TMA Romania. |
Erik BARNA Director General Life is Hard |
Domnul Erik Barna este Fondator și CEO al LIFE IS HARD | Work Soft - prima companie româneasca de software listata la bursa de Valori București – piața AeRo. Antreprenor activ în domeniul tehnologiei, Erik are mai mult de 15 ani de experiență în dezvoltarea de produse software cu precadere pentru industria asigurarilor, gândire strategică și coordonare de echipe cu competențe de top pe zona de digitalizare. Compania pe care o conduce este dezvoltatoarea platformei 24Broker.ro, prin care se subscriu prime anuale care cumuleaza 33% din piață și este utilizata de peste 20.000 de specialiști. |
|
Doamna Maria Ganea-Boghian, a absolvit cursurile masterale organizate de Universitatea din Pitesti-prin programul Persed-obtinand diploma de master consultant (profesionist) in managementul afacerii si scoala doctorala, obtinand titlul de doctor in inginerie mecanica-automobile, cu teza; Tratarea vehiculelor devenite epava, la sfarsitul vietii a participat ca si coordonator in echipa specialistilor care a proiectat prima statie pilot de tratare a vehiculelor scoase din uz din Romania, realizeaza manualul si procedurile privind asigurarea calitatii pentru firmele de dezmembrari din Romania si implementeaza acest sistem la 20 de firme de dezmembrari din Romania, sistem certificat de TUV Thuringen in anul 2008. Pentru ideile inovative folosite in proiectarea fluxului integrat al tratarii vehiculelor scoase din uz(dezmembrare, recuperare, reutilizare, reciclare) si a gestionarii deseurile , TUV Thuringen i-a acordat diploma de *Inovator*, in anul 2009. Este coparticipant la proiectarea, realizarea si implementarea in piata de asigurari din Romania a primului sistem informatic de evaluare a vehiculelor avariate, Autosel(care este pus la dispozitia pietei de asigurari din anul 2006), a platformei informatice EURODEMONT privind gestionarea vehiculelor scoase din uz, a bazei de date Inkasso( vehicule avariate Romania/Europa, USA), a sistemului Servisel, SPSel si Justalert, alaturi de dl Ganea Nicolae. |
|
în curs de actualizare |
|
Lector dr. Spătăcean Ioan Ovidiu a acumulat o valoroasă experiență didactică, profesională și de cercetare, pe parcursul celor peste 15 ani de activitate în mediul universitar. Preocupările de cercetare sunt ancorate în domenii precum auditul financiar, guvernanța corporativă sau piețele financiare și s-au concretizate într-un număr de peste 40 de lucrări publicate, în calitate de autor sau coautor, în reviste cu vizibilitate internațională. O parte dintre aceste articole științifice au fost finanțate printr-un grant de cercetare post-doctorală în domeniul guvernanței corporative la nivelul firmelor de investiții din România (2014-2015). Expertiza profesională a fost dobândită, în mare măsură, ca rezultat al celor peste 13 ani de colaborare cu firma de investiții Goldring din Târgu Mureș, în cadrul căreia au fost acumulate experiențe și competențe specifice de management al riscurilor, raportare financiară și conformitate. De asemenea, activitatea profesională desfășurată în calitate de auditor financiar și expert contabil, membru al Camerei Auditorilor Financiari din România (din anul 2011) și al Corpului Experiților Contabili și Contabililor Autorizați din România (din 2013), a contribuit într-o manieră semnificativă la consolidarea abilităților didactice și de cercetare. Aceste abilități au fost completate prin experiența dobândită în domeniul managementului universitar, începând cu anul 2016, în calitate de Prodecan Științific al Facultății de Economie și Drept din cadrul Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie din Târgu Mureș. |
|
în curs de actualizare |
|
Avocat - baroul Mures din 2010, Lector universitar la Departamentul de Drept si Administratie publică din cadrul UMFST Tg Mures, Presedinte al asociatiei internationale "Pro Iure", membru în comitetul de redacție al revistei "Curentul Juridic". Absolventa a Universitatii "Petru Maior " din Tg Mures, Studii doctorale finalizate in iulie 2015 în cadrul Scolii de drept si procedura penala, Universitatea "Sapienza" din Roma, Italia. Publicatii: o monografie, peste 20 de articole si studii, membru in comitetul de organizare a peste 20 de conferinte internationale. |
Mădălina NEACȘU |
NEACȘU STELUȚA MĂDĂLINA este Doctor in Informatii si Securitate Nationala si fondator al 'Sistemului de Informatii pe Securitatea Alimentară' (SISA) din România. De asemenea, deține două titluri de master: în Studii de Securitate-Analiza Informatiilor (2014) la Facultatea de Asistență Socială și Sociologie din Bucuresti în parteneriat cu Academia Națională de Informații Mihai Viteazul si in Consultanță Agricolă la Facultatea de Ştiinte Agricole si Medicină Veterinară din București (USAMVB) Studiile de licență sunt in domeniul juridic-administrativ, fiind absolventă a Facultății de Drept, Universitatea Titu Maiorescu din București (2015), specializarea juridic și, de asemenea, absolventă a Facultății de Afaceri și Administrație Publică, Universitatea din București (2010), specializarea științe administrative. In prezent, este expert in securitate și reziliență urbană, in cadrul Biroului de Consultanta si Expertiza (Administrația Municipală pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismi) din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti si, totodata, Consilier in cadrul Institutului National de Cercetare si Dezvoltare pentru Fizica Pamantului (INCDFP). Domeniile de expertiză sunt: securitate si rezilienta urbana, planificare strategica, analiza de intelligence, juridic-administrativ, agrointelligence/securitate agroalimentara, geopolitică, management de proiect, competitive intelligence, politici GDPR etc. Până in prezent a publicat un volum cu titlul “Agrointelligence. Securitatea agroalimentară – o nouă paradigmă a globalizării”(Editura Institutul European Iași, noiembrie 2015) și numeroase articole strategice in reviste de specialitate. |
|
Dna. Laura Milos este lector universitar în cadrul Facultății de Economie şi de Administrare a Afacerilor, Universitatea de Vest din Timişoara. În perioada ian-sept. 2017 a fost inspector superior la DGRFP Timișoara, AJFP Caraș-Severin, Serviciul de Informații fiscale. A studiat doctoratul în domeniul Finanţe, titlul tezei “Locul pieţei de capital în finanţarea economiei româneşti” |
|
Av. Drd. Elena-Cristina SAVU este avocat din 2002, Fondator asociat al Societății civile de avocați „Savu și Asociații”. Studii: Facultatea de Drept, Universitatea București, 1997-2001 – Diplomă de licență în drept, Facultatea de Drept „Simion Bărnuțiu”, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, 2006-2008 – Diplomă de master în Drept European, Facultatea de Drept, Universitatea „Titu Maiorescu” București, 2018 - prezent – studii de doctorat. A publicat Contractul de asigurare, Ed. C.H.Beck, 2018, Legislația asigurărilor, Ed. C.H.Beck, 2018, ediție coordonată și prefațată, Professional Liability Insurance – Malpractice Guarantee, Analele Universității Titu Maiorescu, seria Drept, 2018, Ed. Hamangiu, 2018, Extinctive prescription in the matter of the insurance contract in the light of the new civil Code, în Law Review, ediția online, December 2017. |
|
Doamna Eliza Cristian coordonează activităţile Departamentului de Evaluare din cadrul S.I.F. Transilvania şi are o experienţă de peste 5 ani în cadrul companiei, activând anterior în domeniul investiţiilor şi managementului riscului. Doamna Eliza Cristian este membru CFA, unul dintre cele mai prestigioase titluri în rândul profesioniştilor din domeniul financiar, precum şi membru titular ANEVAR, organizaţie ce reuneşte profesioniştii în evaluare din România. Deţine un Master în Administrarea afacerilor, în cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti. A activat şi în domenii precum marketing, asigurări şi a participat la numeroase cursuri în domeniul antreprenoriatului, managementului de proiect, inovare şi consultanţă în business. Principalele valori profesionale sunt: proactivitate, responsabilitate, integritate şi performanţă. |
|
Are o experiența profesionala de 15 ani in domeniul pieței de capital, perioadă în care a activat atât in cadrul Autorității de Supraveghere Financiara (CNVM și ulterior ASF), cat si în mediul privat, în cadrul a mai multe entități financiare specifice acestui sector financiar non-bancar. De profesie economist si jurist a fost implicat atât in implementarea de pachete legislative cat si in diferite proiecte de dezvoltare a activităților si infrastructurii specifice operațiunilor cu instrumente financiare. |
|
Doamna Ana Codescu are o vastă experiență în domeniul prevenirii și combaterii spălării banilor, finanțării terorismului și a aplicării sancțiunilor internaționale. În prezent, coordonează la nivel global activitatea de monitorizare a tranzacțiilor de Trade Finance (operațiuni documentare) din cadrul grupului financiar Commerzbank. Este direct implicată în implementarea politicilor globale și a controalele interne pentru prevenirea riscurilor de infracțiuni financiare și participă în calitate de expert la stabilirea strategiilor de conformitate pe segmentul de business Trade Finance, cât și la dezvoltarea și implementarea măsurilor necesare aplicării acestora. Totodată, de-a lungul carierei sale profesionale, și-a desfășurat activitatea și în domeniul consultanței în materie de Forensic, fiind expert cheie în evaluarea națională a Lituaniei privind riscul de spălare de bani și finanțare a terorismului (2015). Este certificată internațional ca specialist în prevenirea spălării banilor (CAMS), student în cadrul Institului de Management al Riscului de la Londra și student doctorand la Școala Doctorală de Finanțe din cadrul Academiei de Studii Economice |
Aurel IVAN |
Lucrez din 2011 in cadrul compania Audatex (care face parte din grupul Solera Holdings) fiind responsabil de zona de servicii oferita companiilor de asigurari. Incepand cu toamna anului 2018 sunt Country Manager al companiei Audatex. Am o experienta de peste 10 ani in domeniul brokerajului in asigurari - pentru Marsh Broker si am coordonat departementul brokeri al ING Asigurari si Aviva. |
Conf.Univ.Dr. |
Doamna Tuleașcă este conferenţiar universitar doctor la Facultatea de Drept a Universităţii Româno-Americană, precum și avocat pledant, Baroul Bucureşti, fondator și managing partner al TULEAŞCĂ LAWYERS. De asemenea, dna. Tuleașcă este în prezent și Arbitru al Curţii de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României. A terminat doctoratul în Drept al Universităţii din Bucureşti, domeniul Drept Privat, specializare în Drept comercial. |
|
în curs de actualizare |
|
Doamna Cristina Florescu este conferențiar universitar doctor în drept comercial și arbitraj la Facultatea de Științe Juridice, Administrative și Politice, Universitatea Spiru Haret, București, și conferențiar asociat la masteratul internațional de arbitraj la Facultatea de Drept, Universitatea din București și la Universitatea Româno-Americană, avocat (Baroul București) cu propria sa practică comercială și de arbitraj și, de asemenea, arbitru la Curtea Internațională de Arbitraj Comercial (Camera de Comerț și Industrie a României), București, la ICC Paris și la Centrul Internațional de Arbitraj Viena (VIAC). Este absolvent de doctorat, cu teza de doctorat în domeniul arbitrajului comercial publicată în România (Arbitraj comercial, Convenția arbitrală și tribunalul arbitral, Editura Universul juridic, 2011). Ea a desfășurat o activitate de internship și cercetare în cadrul Curții de Arbitraj a Curții Internaționale de Arbitraj a Camerei Internaționale de Comerț (ICC), localizată la Paris în 2006 și în cadrul departamentului doctoral al Universității CEU, Budapesta în 2007. Participă în calitate de arbitru internațional (membru al juriului) la W.C. Vis Moot, Viena și FDI Moot. Înainte de cariera sa juridică, a absolvit și Universitatea din București, Facultatea de Matematică, licență 1994, specializată în algebra superioară. Participant și vorbitor la numeroase conferințe internaționale și naționale în domeniile arbitrajului și dreptului comercial, participarea la sesiunile științifice și seminarii / webinarii organizate de diferite instituții, facultăți de drept, ICC, VIAC, ArbAut, Asociațiile Arbitrilor Tinerilor și multe altele. Publicații în mai multe reviste de specialitate, recenzii, colecții de eseuri, cărți, cursuri în drept comercial, mediere și arbitraj. |
|
Constantin-Marius Apostoaie este asistent universitar doctor în cadrul Departamentului Finanţe, Monedă şi Administraţie Publică, Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. A obţinut titlul de doctor în Ştiinţe Economice, domeniul Finanţe, în anul 2012, cu calificativul Excelent (la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi). A realizat diverse stagii de documentare şi cercetare în cadrul unor instituţii precum: University of Michigan-Flint (SUA), Universitat de Barcelona (Spania), GREThA: Groupe de Recherche en Economie Théorique et Appliquée, la Universitatea din Bordeux (Franţa), Universidad de Zaragoza (Spania) etc. Totodată, a publicat, în calitate de unic autor sau coautor, peste 60 de articole ştiinţifice în volume, reviste ori jurnale ştiinţifice (unele dintre acestea fiind indexate ISI iar majoritatea în baze de date internaţionale recunoscute) şi a fost/este membru în echipă în peste 17 proiecte academice de cercetare şi/sau de predare, finanţate din surse naţionale sau europene. |
Lect.Univ.Dr. Codruț - Nicolae SAVU |
în curs de actualizare |
|
în curs de actualizare |
|
în curs de actualizare |
|
în curs de actualizare |
Asist.Univ.Dr. Constantin - Marius APOSTOAIE |
în curs de actualizare |
|
în curs de actualizare |
|
Domnul Ion STANCU este profesor universitar, Departamentul Finante, Academia de Studii Economice din Bucuresti, director masterat “Management financiar si investitii” si conducator de doctorat cu expertiza în domeniile Analiza si planificarea financiara, Evaluarea si finantarea proiectelor de investitii, Pietele de capital si gestiunea portofoliului. Recomanda spre consultare, în acest sens, lucrarile “FINANTE. Piete financiare si gestiunea portofoliului. Investitii directe si finantarea lor. Analiza si gestiunea financiara a întreprinderii”(2007), “Finante corporative cu Excel” (2012), precum si „Finante Corporative, vol. I, Analiza si planificarea financiara a întreprinderilor” (2015). Are o bogata experienta în reforma programelor de învatamânt superior financiar (licenta, masterat, doctorat) si în cooperarea universitara internationala ca decan al facultatii de Finante, Asigurari, Banci si Burse de Valori (1993-2004) ?i ca prorector al Academiei de Studii Economice (2004-2016). Ca director si membru în proiecte de cercetare a analizat impactul arieratelor, crimei financiare, protectiei mediului, dezvoltarii durabile, responsabilitatii sociale etc. asupra performantei companiilor si cresterii economice. Din anul 2003 activeaza ca administrator SIF Banat-Crisana si la Banca Româneasca. Din 1993 este membru CECCAR si din 2000 este membru CAFR. |